Tuesday, February 17, 2009

glog-glog!!!:Bende yg patut ko tahu pasal internet...

1)Rahsie Logo Yahoo..
cbe korang klik kat bhgian tande seru "!" 2... pastu anda akan dgr sesuatu yg best...
p/s:kalo x der speaker@headphone, baek xyah..

2)kalo korang nak search image yg korang nk.. jgan la korang search kat yahoo atau google search engine..
biasenye gmbr diorg bg x lawa.. kalo nak search gak, search teros kat flickr.. mesti korang akan dpt gambr yg lebih jelas dan menarik.. kalo x de gak bru crik kat google @ yahoo..

3)kalo korang nak search sesuatu maklumat.. utamakan google dripade yahoo.. bnyak maklumat yg korang boleh dpt kat google.. selain 2, kalo korang ade terslah eja, google boley tolong btolkn..
contohnye: korang taip "liverpol".. nanti die akn kluar segale yg berkaitan dengan liverpol.. tp kat situ gak ade tulis; did you mean:liverpool..... so secare x langsong kat dah dpt maklumat yg ko carik..

4)pembetulan sebutan..
-sebutan bg flickr bukannye "flikrr".. tp "fli-ker"..
-sebutan bg kaspersky bukannye "kes-per-skai".. tp "kes-per-ski"..

5)kalo korang berminat blog2 nie, jgn la korang gune blogspot.. sbb da ramai org gune.. bg yg amatur cam aku xpela jugak... korang pakai je wordpress.. nnt blog korang lebih cantik.. hahaha.. lgipon link korang xdela perkataan .blogspot yg x cantik 2.. die tros .com...
kalo korang nak word press.. dowload lah skrang..--wordpress.

6)alangkah indhnye kalo korang gune skype berbanding ym utk chatting.. utk pengetahuan anda skype lgi best dri ym.. aku pon x tau nape... hehehe...

7)facebook is the 1st rangking... kedue friendster... ketige myspace... myspace mmg pling aku benci... x best+mengarot... friendster is simple... facebook is interesting.. mcm2 ade facebook 2.. nak chatiing bley, maen game ngan membr pon bley...
P/s:nie pendapat aku la.. padehal, aku pon x der facebook.. tp aku pnh tgk akk aku gne facebook.. mcm best.. nak wat la nnt..

8)sape yg ade broadband 2, ko buang dlm loji je la.. mmg x berbaloi langsung(aku pernah gune)..
dah la mhl.. lembab nak !@#$@$.. boley pki sorang jer.. mmg x berbaloi.. upload gmbr pon nk dkt setgh hari.. blah la.. lagi rugi kalo korang gune broadband tp bkk friendster and email je.. lagi bangang manusie itu..
kan bagus.. ko pki wireless streamyx yg murah dan boley pki beramai-ramai.. bley gak merapatkn silaturrahim.. org tamak je pki broadband..

9)kalo korang rase tulisan aku nie kecik, atau korang ade masalah mate, korang just tekan "ctrl" pastu scroll mouse korang... try la..

daaa.....

No comments:

Post a Comment